nedeľa 9. novembra 2014

Háčkovaný vankúš

toto je prvý z mojich háčkovaných retro vankúšov, chystám sa ich ešte zopár uháčkovať... zistila som, že ma to celkom baví...



Na výrobu takejto návliečky som použila priadzu Camilla cca 100g a háčik č. 2,5
gombíčky a samozrejme potrebujeme vankúšik na ktorý túto návliečku použijeme
ten môj má rozmery 30 x 30cm

tento vankúš som háčkovala z tzv. granny square čo by sa dalo preložiť ako babičkino štvorčekovanie, je to niečo ako háčkovaný patchwork, zo zbytkov vlny sa háčkovali jednoduché štvorčeky, ktoré sa potom zháčkovali a vznikali deky... dnes sa touto technikou robia nielen deky, vankúše ale aj svetre, šaty, tašky, šály... so vzormi od tých najjednoduchších až po veľmi zložité...
ja som uháčkovala 9 štvorcov a tie som spojila krátkymi stĺpikmi a celý štvorec som potom obháčkovala krátkymi stĺpikmi
pretože toto bude návliečka (aby sa dala samostatne prať)  musí mať aj zadnú stranu, ktorá je zložená z dvoch častí, hornej dlhej a dolnej krátkej, obe strany sa musia prekrývať pretože budú tvoriť zapínanie návliečky... uháčkovala som ju filetovou vzorkou, ukončila tromi riadkami KS a samozrejme na konci som urobila dierky pre gombičky
vybrala som si vhodné gombičky a našila som ich... potom som boky zháčkovala dokopy krátkymi stĺpikmi 
z lícnej strany som obháčkovala celý vankúš dvoma radmi krátkych stĺpikov, a radom oblúčikov z retiazkových očiek
oblúčky som obháčkovala - do veľkého oblúčika 7DS a do malého 1KS v rohoch do veľkého oblúčika 10DS
pre túto háčkovanú návliečku som si ušila vankúšik s rozmermi 30x30cm, vyplnila som ho dutým vláknom, ktoré má tú výhodu, že je protialergické a dá sa normálne prať v práčke... a takto vyzerá celý vankúš z opačnej strany

2 komentáre: