štvrtok 20. novembra 2014

Šitá bábika pre Agátku

naša malá Agátka mala tri rôčky a ja som sa rozhodla, že jej ušijem bábiku, v obchode sa síce dajú kúpiť bábiky od výmyslu sveta ale taká od babky je len jediná... tak som sa pustila do práce a dúfala, že sa Agátke bude páčiť




najskôr som si začala zhromažďovať všetko čo budem potrebovať -  látku na telíčko som si objednala cez internet u nás totiž celkom vymizli obchody s látkami, vlnu na vlasy som kúpila a ešte som kúpila nalepovacie oči, tie som kupovala už dávnejšie, že veď sa zídu :-) ostatné všetko čo som potrebovala som použila z domácich zdrojov - stará letná sukňa, gombíky, stužky, farbičky na látky, v dekorovaní bábiky sa dá celkom vyblázniť... a ešte duté vlákno ako výplň, to som kúpila u nás v obchode s posteľným prádlom :)
no a samozrejme som potrebovala strih... s tým ale nie je žiaden problém, stačí si vygúgliť strih na bábiku a vybrať si ten najvhodnejší...
strih som si vytlačila na papier, vystrihla a obkreslila na látku telovej farby, potom som jednotlivé diely vystrihla, zošila a vyvrátila... najskôr som všetky švíky dobre vyžehlila a potom som každý diel vyplnila dutým vláknom, najskôr nohy a trup s hlavou, potom som prišila nohy k trupu
ruky som vyplnila a otvor zašila, hotové ruky som potom pevnom niťou spojila skrz telo a takto som ich prešila asi trikrát, takto prišité ruky sú pohyblivé, len treba použiť pevnú, hrubú niť aby nebolo ľahké ich utrhnúť...
a pustila som sa do šitia oblečenia, najskôr topánky, to som vlastne iba kopírovala strih na nohu akurát som z jednej strany prišila "pracku" a na druhej strane som ju prišila gombíkom, takto ušité topánky sa dajú aj vyzúvať, malé ponožky som kúpila, je to najmenšie číslo pre bábätká... ani som netušila, že sa také čosi dá kúpiť...
ušila som ešte blúzku - s tou som sa trochu potrápila, nie je nič moc, ale veď ešte nejaké náhradné oblečenie ušijem aby Agátka mohla bábiku prezliekať... ešte sukňu len tak do gumy aby sa dala ľahko obliekať a vyzliekať
tak a doteraz to bola brnkačka teraz malo prísť to najťažšie -  vlasy a tvár... na vlasy som si kúpila hrubú vlnu, má v sebe vlákno ktoré v tme funguje ako odrazové sklíčko, čiže svetielkuje, najskôr som našila ofinu, vlastne som po obvode hlavy pevne prišila slučky z vlny, potom som si nastrihala vlnu na asi 40cm pásy a tie som prišívala od temena, tak že som zakryla prišitú ofinu, až celkom dole ku krku... zo zadu to prišívanie vyzerá ako pútec... prišívala som to veľmi pevne aby sa z vlasmi dalo manipulovať - zapletať vrkoče, urobiť chvost a tak podobne...
a teraz tvár, bola som si vedomá, že môžem všetko pokaziť, tak som veru dlho rozmýšľala ako nato, nakoniec som zvolila tú jednoduchšiu cestu - oči som použila nalepovacie, napočudovanie držia úplne fest a Agátka už nie je maličká, tak sa nemusím báť, že bude bábiku ožužlávať a mohla by očká prehltnúť :-( 
úsmev a líčka som namaľovala, použila som fixku a farbu na látky a bolo hotovo... ešte účes, vlasy som stiahla farebnými gumičkami do dvoch voľných copov a bolo hotové... a môžeme ísť gratulovať našej malej oslávenkyni :-)

2 komentáre: