pondelok, 8. decembra 2014

Čiapka

zima sa pomaly ale isto blíži a tak je na čase trochu sa na ňu prichystať... ja som sa pustila do háčkovania čiapky a okrem toho aj do rôznych iných zimných doplnkov... čiapku som v živote neháčkovala a aj keď je na webe obrovské množstvo postupov, zvolila som si svoj vlastný, pre mňa veľmi jednoduchý postup a z výsledkom som nadmieru spokojná, čiapku som si samozrejme háčkovala pre seba... a tak vám ponúkam trochu návod, trochu inšpiráciu ako nato...





 Čo budeme potrebovať:
predovšetkým vlnu podľa vlastného uváženia, ja som použila vlnu Everest od YarnArt
háčik č.4 a č.5

Postup:
toto je veľmi jednoduchý postup na zhotovenie čiapky pre dieťa, pre ženu či muža, skrátka rôzne veľkosti a nemusíte ani vedieť ako sa správne uberá a pod.
ako prvé som si uháčkovala pásik, niečo ako čelenku
začala som na 10 krátkych stĺpikov a uháčkovala som taký dlhý pásik aby mi občiahol obvod hlavy
keď mal pásik potrebnú dĺžku  spojila som ho retiazkovým očkom a vznikol mi tak lem čiapky
potom som po obvode lemu začala nahadzovať očká a zároveň háčkovať vzorku
vzorka je opäť veľmi jednoduchá: 1 krátky stĺpik (KS) 1 retiazkové očko (RO) a stále opakovať
v druhom rade nad RO uháčkujeme KS a striedame 1RO a 1KR stále dokola
aby  čiapka nabrala na objeme v prvom rade som háčkovala tak, že každý tretí a štvrtý KS som uháčkovala do jedného RO v spodnom rade 
ďalej sa už háčkuje rovno, bez pridávania alebo uberania
na lem som použila háčik č.4 a na čiapku háčik č.5
keď som uháčkovala rovno 20cm ukončila som čiapku tak, že v poslednom rade som uháčkovala už len KS bez RO, vlnu som odstrihla asi na 30cm a pomocou háčika som ju poprevliekala popod každý KS a stiahla a čiapka je hotová
ešte ju treba dozdobiť
najskôr som uháčkovala malú kvetinku na lem čapice
potom som chcela robiť brmbolec ale ten sa mi nehodil ku kvetinke tak som v rovnakom štýle ako je kvetinka urobila aj brmbolec
najskôr som si spravila kruh z 8RO  potom som urobila 20RO a jedným krátkym stĺpikom priháčkovala ku kruhu, vznikne nám vlastne jedna slučka brmbolca
takýchto slučiek som uháčkovala koľko sa mi do kruhu zmestilo a potom som pridala ešte jeden kruh tak, že som slučky pripájala medzi už vzniknuté slučky a zo spodu
hotový brmbolec som prišila k čiapke
a môže prísť zima... 
podľa tohto postupu môžeme  uháčkovať čiapku akejkoľvek veľkosti, záleží už len na fantázii akú farbu zvolíme a ako čiapku dozdobíme... ja ich určite ešte zopár urobím...

4 komentáre:

  1. Ja teda čiapky nenosím, ale táto sa mi páči. Je de luxe... Ten brmbolec sa práveže veľmi hodí k tej kvetine...ladí to spolu. Jejda, jejda, začínam ti Evka strašne závidieť, čo ty všetko dokážeš :-) Nemyslím to v zlom, možno je to taká zmiešanina obdivu a túžby robiť alebo vedieť a robiť také nádherné veci... vlastnými rukami,,,

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ... a ja zase čiapky nosím a rada lebo mám psa ktorého treba venčiť v zime, v lete :-) a neviem či mi treba závidieť, pretože ja som sa naučila všetky ručné práce ešte za socíku a bola to úplná nevyhnutnosť, keďže som sa chcela pekne obliekať... v 14-tich rokoch som sa naučila šiť aj štrikovať a potom to už išlo, šila som pre seba aj pre brata, potom pre manžela a pre deti... no a potom som sa nato na dlhých 20 rokov vykašľala veď obchody boli a sú plné, stačí si len vybrať... ani vo sne by ma nenapadlo, že sa k ručným prácam ešte niekedy vrátim a takto to dopadlo :) ale baví ma to...

      Odstrániť
  2. Mňa si teda inšpirovala touto čiapkou veľmi - ďakujem, máme to s tou historiou ručných prác veelmi podobné. Zdravím ta Evka, Majka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. teší ma, že som ťa inšpirovala :-) ja som odvtedy veru už zopár uháčkovala podľa tohto vzoru, nielen pre mňa ale aj pre deti, vnúčatá a všetky sa podarili...

      Odstrániť