streda 3. decembra 2014

Sieťovka

v rámci znižovania spotreby plastových nákupných tašiek si čas od času uháčkujem sieťovku, má množstvo výhod... je malá, skladná, neroztrhá sa, svoj tvar a veľkosť prispôsobí prenášanému nákupu... prvú sieťovku som uháčkovala niekedy pred 25 rokmi pre sebe a potom aj pre rodinu, kamarátky, pre známych... bol a myslím, že stále to aj je, výborný darček... tak vám v tento predvianočný čas ponúkam inšpiráciu...



Čo budeme potrebovať:
na uháčkovanie peknej a hlavne praktickej sieťovky potrebujeme strečovú priadzu, dobrá je aj froté priadza a už som háčkovala aj z perlovky čo je úplne tenučká priadza na háčkovanie aj vyšívanie
no a samozrejme háčik a chuť do práce


háčkovať začneme od spodu, z dlhých stĺpikov (DS) a retiazkových očiek (RO) som uháčkovala kruh takto:
1.riadok - 6 RO do kruhu 

2.riadok - 2 RO, 17 DS 
3.riadok - 2 RO, striedať DS 12121212... kde 1=1DS do 1RO a 2=2DS do 1RO 
4.riadok - 2 RO, striedať DS 12121212... 
5.riadok - 2 RO, striedať DS 112112112... 
6.riadok - 2 RO, striedať DS 11121112... 
7.riadok - 2 RO, striedať DS 1111211112... 
keď som mala kruh - dienko hotové uháčkovala som dokola jednoduchú vzorku z DS a RO a to tak, že medzi každý druhý stĺpik som uháčkovala 3DS a 1RO týmto sa mi navýšil obvod aby sieťovka nebola moc úzka, v ďalších riadkoch vždy nad RO uháčkovať 3DS takto som háčkovala asi 15cm a potom som zvolila jednoduchú filetovú vzorku - nad RO som uháčkovala 1DS, 3RO a to sa opakuje dokola, vrch som ukončila dlhými stĺpikmi a na záver som priháčkovala uchá a sieťovka je hotová
sieťovka vyzerá veľmi maličká, ale háčkovala som ju zo strečovej priadze a keď som ju mala v obchode prvýkrát môj muž neveriacky krútil hlavou, že kam chcem dať nákup... a potom nechápal, že sa tam zmestilo všetko čo sme kúpili
sieťovka je veľmi pružná, naťahovacia, pohodlne unesie aj 5kg jabĺk, na obr. je cca 2kg
a túto zelenú sieťovku som háčkovala pred asi 25 rokmi je stále ako nová a to už čosi ponosila...
jediný rozdiel medzi červenou a zelenou sieťovkou je v tom, že červená je maličká lebo je háčkovaná zo strečovej priadze a zelená je zase veľká pretože som na ňu použila obyčajnú perlovku, ktorá nie je pružná... 
obe sieťovky slúžia perfektne svojmu účelu a ja ich stále nosím so sebou...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára