štvrtok, 19. februára 2015

Háčkovaná "granny" deka - moja prvá

keď som objavila čaro háčkovania prvé čo ma napadlo bolo, že chcem deku zloženú z granny square - čiže deku zloženú zo samých štvorčekov... a mala byť bláznivá, pestrofarebná, uháčkovaná zo zbytkov vĺn... a tak som sa pustila do práce, pozháňala rôzne vlny, poprezerala obrovské množstvo obrázkov na webe, vybrala som si vzor a pustila som sa do práce... deka už je nejaký čas hotová a je presne taká ako som chcela - pestrá a tak trochu bláznivá a je neuveriteľne teplučká...




Čo budeme potrebovať:

veľké množstvo rôznych vĺn, dôležité je aby boli približne rovnako hrubé

zvoliť si jednu farbu ktorou budeme štvorce spájať - ja som zvolila takú špinavo bielu

háčik

chuť do práce

nájsť si vzor ktorý sa nám bude páčiť

určiť si veľkosť deky

určiť si veľkosť štvorcov a vyrátať si koľko štvorcov budeme potrebovať, napr. ak má štvorec 10x10cm potom na deku ktorá má byť veľká 100x200cm budeme potrebovať na šírku 9 štvorcov  a na dĺžku 19 štvorcov pretože ešte nám nejaký centimetrík pribudne zháčkovaním jednotlivých štvorcov a samozrejme aj olemovanie celej deky dá nejaký ten centimeter

keď sme si všetko ujasnili, najlepšie nakreslili na štvorčekovaný papier môžeme sa pustiť do práce 

ja som uháčkovala 12 veľkých štvorcov
a 40 malých štvorčekov
veľký štvorec je uháčkovaný z 16 riadkov
malý štvorec je uháčkovaný zo 7 riadkov
veľké aj malé štvorce som obháčkovala  jedným riadkom bielou vlnou a  spájala 4 retiazkovými očkami a krátkym stĺpikom 

 keď som mala deku hotovú čakala ma najťažšia časť práce... z rubovej strany pozašívať končeky vĺn tak aby ich nebolo vidno
z vlastnej skúsenosti viem, že nestačí len prevliecť popod očká, deka je namáhaná všetkými možnými smermi a len prevlečené očká sa ľúbia vyvliecť - preto ich treba zašiť

 nakoniec som celú deku olemovala
vybrala som si vlny ktorých som mala najviac a tými som deku olemovala a okraj som ešte ukončila radom oblúčikov

a je hotovo

z deky mám radosť nielen ja, ale aj náš pes OZZY

2 komentáre:

  1. Fúúúha, tvoja deka je parádna. A nápaditá, skvelo pokombinované farby. Asi to muselo dlho trvať, však? Ale je to veľká paráda, klobúk dole !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. priznám sa, že som nikdy neháčkovala a háčkované veci sa mi vôbec nepáčili, ale veci sa zbehli tak, že prišla dcéra aby som jej ukázala ako sa háčkuje, že skúsi uháčkovať pre dcérku čapicu... tak som jej ukázala čo som vedela, čiže nič moc, krátky, dlhý stĺpik a ona hneď na prvý krát uháčkovala parádnu čapicu - šak je po mame, ha-ha, a to ma nakoplo hlavne potom čo som na webe objavila takéto farebné deky, zamilovala som sa na prvý pohľad a už to išlo a nedá sa to zastaviť :-)))
      a či to dlho trvá? asi ani nie, pretože tie štvorce sa háčkujú zvlášť, stačí ukladať do krabice a keď ich je dosť pospájať...

      Odstrániť