sobota 2. mája 2015

Podložka na stôl

kedysi som staré tričká odkladala do krabice v komore a používala ako handry pri upratovaní... doba sa mení, v móde je recyklácia a tak recyklujem aj ja, staré tričká už neukladám do krabice ale ich strihám na pásiky a pripravujem si tak tričkovinu na výrobu domácich hand made výrobkov... 
nedávno som pri upratovaní objavila dávno zabudnuté kruhové rámy na vyšívanie a tak som ich použila ako rám na tkanie a vyrobila som si peknú, hrubú podložku z tričkoviny... poputuje na chalupu, kde bude celé leto v altánku na stole a bude slúžiť nielen ako podložka pod horúci hrniec pri grilovačkách, ale dúfam, že mi spraví aj trochu parády...





Čo budeme potrebovať:

staré bavlnené tričká, nátelníky, legíny, tepláky

drevený kruh 

nožničky



tak ako to už zvyčajne býva, najviac času zaberie príprava, čiže nastrihanie pásikov
najskôr som si zvolila farebnosť a potom som si nastrihala pásiky
pásiky som úplne cielene strihala rôzne šírky 2, 3, 4 cm, pretože som chcela aby podložka bola mierne hrboľatá, čiže nič krásne uhladené, skôr také rustikálne
keď som mala pásiky nastrihané urobila som si osnovu
pásiky bavlny som viazala z jednej strany kruhu  na druhú, spolu 9 pásikov, tým mi vzniklo 18 lúčov - rátané od kraja do stredu
jednotlivých lúčov musí byť ale nepár, preto som ešte priviazala jeden pásik od okraja už len po stred a konce som začala od stredu prepletať ako keď sa pletie košík
plietla som z krátkych pásikov, keď som minula jeden priviazala som druhý inej farby a tak som postupne vyplietla celú plochu

bavlnené pásiky sa pri prepletaní nesmú naťahovať, musia sa prepletať úplne voľne a vždy po niekoľkých radoch ich treba dobre popritáčať smerom do stredu - podložka bude rovná, nebude sa krútiť a bude pekne tlstá, mierne hrboľatá, presne taká akú som ju chcela mať...

na nadpájanie jednotlivých pásikov používam tento postup: na koncoch nastrihneme dierky, jeden pásik (hnedý) prevlečiem cez dierku druhého pásika (pomarančový) a potom už len prevlečiem cez dierku (hnedý) opačný koniec hnedého pásika, potiahnem a je hotovo...

keď som vyplietla celú plochu, jednotlivé lúče som postupne odväzovala z kruhu, na koncoch urobila uzlíky a konce zastrihla tak aby boli aspoň približne hotové
a podložka je hotová... ešte si urobím zopár menších aj väčších, veď na chalupe sa zídu...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára