nedeľa 25. októbra 2015

Ružová deka pre batoľa

toto je taká celkom maličká deka určená pre novorodeniatko do pôrodnice, len tak na zakrytie v postieľke alebo kočiari... no a samozrejme na parádu :-)
je určená skôr na zimu, pretože aj keď je háčkovaná z tenšej priadze,  je hrubá ale ľahučká, taká napufkaná... to robí vzor ktorý sa volá vaflový a aby bola deka aj trochu veselá olemovala som ju celú maličkými bambuľkami... a ešte som uháčkovala malinkú čiapočku pre novorodenca, je to moja úplne prvá čiapočka pre dieťatko a musím povedať, že sa mi celkom podarila :-)






Na deku som použila:

300g ružovej priadze Super Baby
spotreba je trochu väčšia kvôli vzoru ktorý som použila

háčik č.4










Túto vzorku som objavila na webe a hneď sa mi zapáčila, len mi chvíľu trvalo pokiaľ som prišla nato ako sa háčkuje, až som objavila video a podľa neho som si to natrénovala a zistila som, že je to veľmi jednoduché :-)


- vzor sa háčkuje ako násobok štyroch + 1 okrajové očko, ja som začala deku na 113 retiazkových očiek 
- 1.riadok sa háčkujú len dlhé (1x nahodené) stĺpiky
- 2. a 3 riadok podľa schémy sa stále opakujú


Waflová vzorka:
háčkujeme podľa schémy: 

Predný reliéfny stĺpik sa háčkuje tak, že 1x nahodíme, háčik pretiahneme popod spodný dlhý stĺpik, nahodíme a pretiahneme, na háčiku máme tri očká, ďalej háčkujem tak ako obyčajný dlhý stĺpik, čiže nahodíme, pretiahneme  cez dve očká, nahodíme a pretiahneme cez posledné dve očká

deka je pekná aj bez olemovania, pekne drží tvar, ale ja som sa rozhodla ju olemovať, malými bambuľkami...

bambuľky som háčkovala tak, že som uháčkovala 4RO a z ďalších 3RO som uháčkovala pikotku, do nej som do kruhu uháčkovala 8DS, spojila spojovacím očkom, potom 4RO a spojiť s dekou spojovacím očkom

deka spolu s čiapočkou je už zabalená a odovzdaná majiteľke, dúfam, že poslúži a urobí aj parádu :-)

2 komentáre:

  1. Ja žasnem! Taká krása a vraj je to ľahké... Kedysi som sa trocha učila háčkovať, ale už by som nevedela asi ani jednoduchý stĺpik.
    Evka, ty si univerzálna. Skvele varíš, pečieš, háčkuješ, pletieš... a napokon vyjde najavo, že aj auto nevieš opraviť :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jáj, si ma rozosmiala... auto veru opraviť neviem :) ale s háčkovaním je to tak, že vyzerá veľmi zložito ale v konečnom dôsledku je veľmi jednoduché... mne sa táto vzorka veľmi páčila a aj som sa veľmi natrápila pokým som prišla ako nato a potom si hovorím, že aké jednoduché :-)

      Odstrániť