nedeľa, 1. novembra 2015

Tri biele čiapky

tri biele čiapky pre tri malé slečny, jedna celkom maličká určená do pôrodnice, druhá pre ročnú a tretia pre štvorročnú slečnu... pôvodne som mala v pláne iba jednu, nakoniec som sa ale rozbehla,  aj sa mi darilo, aj vlny som mala dosť, tak vznikli čiapky tri... 
ja som taký samouk a priberanie, uberanie a dienko na čapicu uháčkovať je pre mňa španielska dedina, preto aj všetky čiapky háčkujem na jedno kopyto, uháčkujem rovný valec, hore stiahnem, našijem brbolec, nejako ozdobím a čiapka je na svete... toto bolo prvý krát čo som uháčkovala čiapku presne podľa návodu, teda aj s dienkom aj s peknou vzorkou a hneď na prvý krát sa mi podarila... tak sa teraz vytešujem, že som sa zas čosi naučila a od radosti som uháčkovala ešte dve ďalšie a k tomu ešte aj nákrčník...



naša Agátka len čo čiapku  zbadala, hneď si ju obliekla a vybrala sa aj s Ozzym na prechádzku, nech všetci vidia aká je krásna... je to parádnica a babka (to ako ja) som za nimi behala s foťákom... ešte, že sa Agátka rada fotí aj keď po chvíli ju to prestalo baviť a išla sa radšej hrať s deťmi...





















Čo budeme potrebovať:

200g bielej vlny Super baby (neminula som všetku)
zbytky ružovej a sivej na lemovanie, na ozdoby, brmbolec...
háčik č.3 a 2,5
teplý flís na podšívku, ja som použila tepláky ktoré som kúpila v sekáči, boli obrovské a celkom nové, už som z nich ušila ružového zajaca,  podšívku na čiapku a ešte mi zostalo, použiť sa dá aj staršia mikina, skrátka recyklujeme 
                                                                                          

... a ideme háčkovať
RO = retiazkové očko
DS = dlhý stĺpik (1x nahodený)
KS = krátky stĺpik
obrázok č.1 
1. riadok - 5RO spojíme do kruhu a uháčkujeme 18DS, ktoré spojíme do kruhu
2.riadok - do každého spodného DS ukáčkujeme 2DS čiže budeme mať 36 DS
3.riadok - do prvého spodného RO uháčkujeme 2DS, do druhého spodného RO uháčkujeme 
   1DS a do tretieho spodného RO uháčkujeme 1DS, toto stále opakujeme 2DS samostatne a 
   2DS do jedného očka
4.riadok - 2DS do jedného spodného očka a 3DS samostatne - opakujeme
5.riadok - 2DS do jedného spodného očka a 4DS samostatne - opakujeme
6.riadok - 2DS do jedného spodného očka a 5DS samostatne - opakujeme
7.riadok - krátke stĺpiky bez priberania
týmto sme uzavreli kruh, ktorý by mal mať cca 17cm
obrázok č.2 - ďalej budeme háčkovať rovno bez priberania... ja som zvolila celkom jednoduchú, voľnú vzorku, pretože budem čiapku podšívať
Vzorka: 1RO, 1KS do každého druhého spodného očka, v druhom rade  nad KS uháčkujeme RO a nad RO uháčkujeme KS
rovno háčkujeme cca 21 cm 
potom si označíme veľkosť a umiestnenie uší 
3.obrázok - ja som háčkovala uši na veľkosť 12KS (medzi nimi 11RO), v kažkom riadku som zmenšovala o 1KS a 1RO až mi zostali 4KS a medzi nimi 3RO, ďalej som háčkovala rovno asi 12cm
4.obrázok - celú čiapku som obháčkovala krátkymi stĺpikmi sivou vlnou
5.obrázok - potom som čiapku obháčkovala drobnými pikotkami - 1KS, 3RO spojiť krátkym stĺpikom do toho istého spodného RO a stále opakujeme
6.obrázok - všetky nitky z rubovej strany zapodšijeme
7. obrázok - a ideme na podšívku, najskôr si nakreslíme strih, ja som jednoducho čiapku zložila a obkreslila som ju na papier a potom som si podľa neho vystrihla jednotlivé diely z teplákoviny
8.obrázok - diely podšívky som zošila a vnútorné švíky som ešte zapracovala a prešila
9.obrázok - podšívku som vložila do čiapky, prichytila špendlíkmi a drobným stehom som podšívku prišila k čiapke



a teraz už treba čiapku len dozdobiť
miesto klasického brmbolca som urobila môj obľúbený - z retiazky si spravím väčší krúžok a naň dokola robím slučky z retiazky 
a ešte som vložila aj prúžky z teplákoviny

z ružovej, bielej a sivej som ešte uháčkovala kvietky ktorými som čiapku ozdobila 





































Nákrčník:

tak to je celkom jednoduchá záležitosť
uháčkovala som si retiazku dlhú 50cm a potom 
1.riadok krátke stĺpiky
2.riadok 1KS, 2RO,1KS vždy do tretieho RO v spodnom rade tento rad bude slúžiť na prevlečenie šnúrky na sťahovanie
všetky ďalšie rady háčkujeme rovnakou vzorkou ako čiapku, čiže 1KS a 1RO až do výšky cca 20cm
ukončíme tak ako sme začali, čiže predposledný riadok ako druhý riadok a ukončíme krátkymi stĺpikmi
vrch aj spodok olemujeme pikotkami sivou farbou
uháčkujeme šnúrku
uháčkujeme kvietok s dierkou v strede 
šnúrku prevlečieme cez dierky a cez kvietok aby sa nákrčník dal sťahovať







druhú čiapku som robila celkom jednoducho a tak ako robím najradšej
najskôr si uháčkujem spodný lem a spojím ho do kruhu, v podstate je to čelenka
potom po obvode začnem háčkovať do kruhu až do výšky čiapky a potom len po obvode pretiahnem vlnu a stiahnem
navrch som urobila klasický brmbolec a maličkú kvetinku aby bolo jasné ktorá strana je predná
tretiu najmenšiu čiapočku som háčkovala vlastne ako prvú a robila ju presne podľa návodu, preto pridávam stránku a týmto aj ďakujem autorke za výborný návod 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára