nedeľa 17. júla 2016

Letná čiapka






leto býva vrtošivé a občas sa veru zíde aj čiapka či klobúk... zvlášť teraz v tom upršanom a chladnom počasí dobre poslúži ľahká a vzdušná čiapka
túto som háčkovala pre našu Agátku a v jej prípade je úplná samozrejmosť, ba priam nutnosť vyzdobiť všetko čo sa dá trblietkami, korálkami, ozdôbkami, veď je to baba a riadna parádnica...













na čiapku som použila háčkovaciu priadzu zn Camilla, minula som 1 klbko

bežne sa čiapky háčkujú od vrchu ja som túto čiapku háčkovala opačne od spodu, čiže od lemu - 
začala som na 10 RO a háčkovala som len krátke stĺpiky
uháčkovala som lem dlhý tak, aby občiahol Agátkinu hlavu, potom som lem spojila, čiže mi vznikla čelenka
po obvode čelenky som začala háčkovať vzor, ten som háčkovala asi 10 cm rovno a potom som začala uberať 
najskôr som si zrátala počet stĺpikov po obvode, bolo ich 80, tie som si rozdelila po 10, označila som si ich značkovačmi a  začala som uberať 
1.rad - 8 dlhých stĺpikov, 9 a 10 DS zháčkovať spolu
2.rad - 7 dlhých stĺpikov, 8 a 9 DS zháčkovať spolu
...
8.rad - 1 dlhý stĺpik, 2 a 3 DS zháčkovať spolu
pokračovala som až mi zostal 1DS 


čiapku som ukončila retiazkovým strapcom - z viacerých retiazok rôznych dĺžok som vytvorila niečo ako strapec

a už len vyzdobiť - na konce strapcov som navliekla korálky v tvare kvetiniek
rovnaké kvetinky som našila na prednú časť čiapky aby Agátka vedela ako si má čiapku dať na hlavu

a je hotovo, práca asi na dve hodinky Agátke urobila veľkú radosť


vzorky:
lem - krátke stĺpiky
čiapka: 
1.riadok - do každého 3.retiazkového očka v spodnom rade uháčkujeme 2DS - 1RO - 2DS 
2.riadok - nad 1RO uháčkujeme 2DS - 1RO - 2DS 
riadok 2 opakujeme 




2 komentáre:

  1. Dobry den, prosim Vas, naco su potrebne tie znacovace? Tomu som neporozumela, inac je navod super! Dakujem, Andrea.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja si to vždy na začiatku uberania označím aby som vedela kde mám uberať, čiže na každý 10 stlĺpik zavesím značkovač a v ďalšom rade uberiem 9 a 10 stĺpik atď.
      samozrejme až tak nutné to nie je, čiapka je malá, uberanie ide rýchlo a čiapka je raz-dva hotová, stačí počítať a po dvoch riadkov to už aj vidieť kde treba ubrať, ale keď robím vzor tak si radšej prvý riadok označím aby som uberala rovnomerne

      Odstrániť