utorok, 6. decembra 2016

Farebná čiapka a bezprsté rukavice


Zima dorazila tento rok celkom rýchlo ale mňa zastihla celkom pripravenú :) už v lete som začala háčkovať čapice a šály veď treba pozakrývať všetky hlavy v rodine. Túto farebnú čiapku som ale robila pre seba a hneď som dostala objednávku aj na druhú. Výhoda takéhoto pletenie je, že zužitkujem rôzne zvyšky vlny, tých sa mi veru nahromadilo celkom dosť. Ja som si k čiapke ešte uháčkovala bezprsté rukavičky. Chodím so psom a vodítko sa mi lepšie drží v takýchto rukaviciach. 









Kedysi dávno, ešte za mladi som veľmi veľa štrikovala. V obchodoch toho veľa nebolo tak keď som sa chcela pekne obliecť musela som si niečo stvoriť sama. Háčkovať som vôbec nevedela. Háčkovanie mi pripadalo veľmi, veľmi staromódne. Doba sa zmenila a zmenil sa aj môj postoj k háčkovaniu. Háčkujem rada a veľa, hoci z háčkovania ovládam akurát krátky a dlhý stĺpik. Mám ale perfektné základy zo štrikovania a patrične ich aj pri háčkovaní využívam. 
Aj lem tejto čiapky vychádza z mojich štrikovacích základov. Ide o dvojitý lem. Najskôr si uháčkujeme lem, čelenku (podľa veľkosti hlavy) o máličko väčšiu, asi o 3mm. Ja som si uháčkovala lem z malých farebných štvorčekov. Lem obháčkujeme dokola základnou sivou farbou krátkymi stĺpikmi. Ďalší rad krátkych stĺpikov háčkujeme do zadného očka a potom uháčkujeme lem vysoký ako farebný  - tie potom zháčkujeme spolu a získame tak veľmi pevný a teplý lem. Ďalej háčkujeme vzorku:
1.riadok dlhé stĺpiky sivou farbou
2.riadok vždy inou farbou háčkujeme medzi dlhé stĺpiky - 1 krátky stĺpik, 1 retiazkové očko
3.riadok sivou farbou nad retiazkovým očkom 2 dlhé stĺpiky
riadok 2 a 3 opakujeme 
Môžeme háčkovať stále rovno a na konci len stiahnme a prišijeme brmbolec, alebo po uháčkovaní dostatočnej výšky uberáme v pravidelných rozostupoch až do posledných cca 8 očiek ktoré stiahneme. Ja som urobila dva brmbolce a prišila som ich na dlhú uháčkovanú šnórku. Brbolce sa môžu nosiť len tak spustené alebo uviazané na mašličku. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára