sobota 11. februára 2017

Čiapky s osmičkovým vzorom


Chcela som mojim vnúčatkám uháčkovať čiapky na zimu a jediné čo som chcela bolo uháčkovať čiapky s veľkými kožušinovými brmbolcami. Keď sme vybrali farbu, padol návrh, že čo keby som uháčkovala vrkôčikovú alebo osmičkovú vzorku. Trochu som pošmejdila po internete ale nič moc som nenašla. Ale pomohlo mi to, že som kedysi dávno veľmi veľa štrikovala a princíp pletených a háčkovaných osmičiek je rovnaký. A tak vznikli tieto tri čiapky pre moje tri staršie vnúčatká.




Keď boli čiapky hotové mala som z nich takú radosť, že sa mi vydarili, že som ich ani nestihla poriadne odfotiť. 
Deti mi ale zapózovali, mali z toho zábavu a ja radosť, že sa dielo podarilo.


Čiapku pre Jerguška a pre Júliu som háčkovala z vlny YarnArt Everest
použila som necelých 200g 

Použité vzorky -
lem čiapky - predné dlhé reliéfne stĺpiky
osmičkový vzor - 
dlhé stĺpiky = DS
predné dlhé reliéfne stĺpiky = RS

POSTUP -  háčkované osmičky
toto je návod na osmičku zo 4 stĺpikov, veľkosť osmičky by sa mala prispôsobiť hrúbke vlny
ja som používala predný reliéfny stĺpik pretože osmička tak získa na plasticite, ale použiť sa dá aj obyčajný stĺpik
samotný vzor je - 
DS - RS - DS - RS - RS - RS - RS - DS - RS
tento vzor sa opakuje, medzery medzi osmičkami si môžete zvoliť akékoľvek, v mojom prípade je to 1DS a 1RS
DS - dlhý, 1x nahodený stĺpik
RS - reliéfny stĺpik, predný 1x nahodený
pre lepšiu názornosť som označila reliéfne stĺpiky ktoré tvoria osmičku číslicami od 1 po 4

z označených 4 stĺpikov ako prvý uháčkujeme 3. stĺpik tak, že háčik nezapichneme do horného očka ako keď háčkujeme klasický dlhý stĺpik, ale háčikom podoberieme celý stĺpik v spodnom rade, 
prevlečieme a ďalej háčkujeme ako klasický dlhý stĺpik
potom uháčkujeme 4. reliéfny stĺpik
stĺpik 2 a 1 musíme háčkovať odzadu a to tak, že najskôr uháčkujeme stĺpik č.1
 a potom stĺpik č.2 a prekríženie máme hotové

uháčkujeme druhý rad - nad dlhý stĺpik uháčkujeme dlhý stĺpik a nad reliéfny uháčkujeme reliéfny
Pri čiapke je to jednoduchšie lebo háčkujeme dookola, čiže len lícnu stranu, to znamená, že si vystačíme len s prednými reliéfnymi stĺpikmi, ale ak budeme háčkovať napr. sveter kde háčkujeme prednú a zadnú stranu musíme na zadnej strane háčkovať zadný reliéfny stĺpik. Ten sa háčkuje rovnako, len stĺpik nepodoberieme zpredu ale zozadu. Možno to vyzerá zložito, ale nie je, treba vziať háčik, vlnu a skúšať.

Keď sme osmičku prekrížili, zmenilo sa nám poradie, takto by mali byť správne prekrížené stĺpiky aby nám vznikla osmička a nie nejaká machlanica



Veľkosť osmičky už záleží len na nás, môže byť menšia alebo dlhšia alebo sa môžu striedať, všetko záleží len na tom akú vzorku si zvolíme, dá sa s tým vyhrať tak, že každý vzor vyzerá ináč.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára