piatok, 17. marca 2017

Háčkovaná dečka



Túto dečku som háčkovala na prianie. Pre mňa to bola celkom zábava. Pohľadala som si na webe návody na rôzne kvietky, malé kolieska, štvorce, šesťuholníky a pustila som sa do háčkovania. Keď som ich naháčkovala zopár základných tak som si aj vymýšľala a háčkovala len tak od oka. Takéto voľné háčkovanie mi veľmi vyhovuje, nemusím sa prísne držať návodu.





Presný návod na takúto dečku neexistuje
Celý postup tkvie v tom, že uháčkujete veľa, veľa rôznych tvarov - kruhov, štvorcov, šesťuholníkov atď. a tie potom pospájate do požadovaného tvaru

Keď som naháčkovala dostatok rôznych tvarov, poukladala som si ich na obdĺžnikový obrúsok. Náhodou mám doma zelený behúň na stôl, rozmery 110cm x 40cm, ktorý používam na Vianoce do stredu stola. Obrúsok mal ten správny tvar, tak som ho použila ako podložku aby som dodržala požadovaný rozmer.
Potom sum už len doháčkovala potrebné chýbajúce tvary a pustila som sa do spájania. To je asi tá najhoršia robota, pretože tvary treba nielen pospájať ale aj všetky trčiace nitky z rubovej strany zapracovať tak aby ich nebolo vidno. Samozrejme musia aj dobre držať aby sa dečka pri praní nerozpadla.
Nakoniec som ešte dečku oprala a trochu naškrobila aby držala tvar.
Dečka už je darovaná a dúfam, že robí parádu.















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára